Remarketing na Facebooku to jedna z rzadziej wykorzystywanych opcji nawet przy tak dużej popularności, jaką jest system reklamowy Facebook Ads. Wiele osób nie wie do końca, na czym on polega, co daje i jakie możliwości ze sobą niesie. Niektóre z nich obawiają się również o trudności związane z instalacją piksela czy techniczną stroną remarketingu na Facebooku. W rzeczywistości sposób ten jest darmowy, prosty i efektywny, gdyż pozwala docierać do konkretnych osób, co daje wiele korzyści. Czym zatem jest remarketing na Facebooku? Jak działa od technicznej strony? Jak zainstalować pixel? Czy i dlaczego warto z niego skorzystać? Odpowiedzi poniżej.

Remarketing na Facebooku — Czym jest remarketing w Facebook Ads?

Remarketing na Facebooku to możliwość zbierania danych o użytkownikach odwiedzających naszą stronę, tworzenie ich listy i kierowanie reklamy na FB tylko do nich. Ten portal społecznościowy udostępnia taką opcję dzięki specjalnemu pixelowi, który instalujemy na naszej witrynie. Facebook dzięki temu zbiera dane o osobach odwiedzających naszą witrynę i tworzy listę takich osób. Jeśli tworzymy następnie kampanię reklamową w Facebook Ads, mamy możliwość wybrania tej listy i emitowanie reklam tylko takim osobom. Facebook daje możliwość wybierania konkretnych grup osób. Dzięki remarketingowi na FB możemy emitować reklamy do osób, które nie dokończyły zakupów w naszym sklepie, przeglądały konkretne strony lub korzystały z konkretnych miejsc w serwisie. Bardzo ciekawą opcją jest możliwość wybierania z gotowej już listy remarketingowej konkretnych osób – według typowego klucza zainteresowań czy danych z managera reklam. Lista ta jest zatem traktowana jako odrębna baza, której możemy w całości wyświetlić reklamy lub z niej jeszcze dodatkowo wybrać daną grupę osób. Marketing daje zatem wiele możliwości, które możemy dopasować do swoich preferencji czy strategii marketingowych.

Opcja remarketingu jest udostępniana dla wszystkich użytkowników za darmo i niewymagane są żadne dodatkowe działania, aby uruchomić marketing wtórny. Gdy od strony technicznej zainstalujemy już pixel, będziemy mogli wtedy używać jedynie opcji wybierania grupy docelowej w typowym managerze reklam. Kampania reklamowa oparta na pixelu również ma standardowy dostęp do statystyk, informacji i danych na temat samej kampanii.

Korzyści remarketingu

Sam remarketing niezależnie od tego, gdzie jest przeprowadzany, posiada kilka zalet, z których warto skorzystać. Pierwsza z nich to możliwość dotarcia do osób odwiedzających już naszą stronę. W dużej mierze znacznie łatwiej przekonać takie osoby do skorzystania z naszej oferty – dużo łatwiej niż osoby z pierwotnej kampanii reklamowej. Użytkownicy tacy wiedzą już — jak funkcjonujemy i co oferujemy. Pomaga to w podjęciu decyzji zakupowej. Kolejnym plusem jest możliwość oferowania spersonalizowanej reklamy. Jeśli stworzymy listy osób, które odwiedzały już nasz serwis lub odwiedziły jego konkretne części, będziemy mogli dostosować ofertę do ich preferencji. Klientom szukającym najtańszych produktów możemy zaoferować zniżkę, a osobom przeglądającym działy z markami premium najlepsze jakościowo produkty. Przekładać się to będzie na znacznie większa skuteczność kampanii reklamowej oraz efektywniejsze wykorzystanie budżetu.

Remarketing jest również bardzo korzystny w dłuższym okresie czasu. Nawet jeśli nie posłuży on nam do natychmiastowej sprzedaży, listy takie będą cennym “namiarem” na osoby interesujące się daną tematyką. Będziemy mogli wykorzystać je np. za rok. Regularne przypominanie się klientom np. co kilka miesięcy wytwarza również więzi i buduje relacje. Klient taki mając do wyboru kilka marek w przyszłości, zdecydowanie wcześniej wybierze naszą, gdyż będzie ją znał, był już na naszej witrynie i co jakiś czas otrzymuje reklamy z nami związane. Ważnym czynnikiem, który przypadnie do gustu wielu osobom, jest prostota remarketingu. Dzięki łatwemu uruchomieniu tej opcji możemy remarketing wdrożyć samodzielnie, bez pomocy agencji reklamujących czy profesjonalistów. Nie wymaga on również posiadania dużego budżetu reklamowego, a wszystkie stawki są typowe dla normalnej kampanii reklamowej w Facebook Ads. Remarketing na FB posiada również typowe plusy reklamy na fb takie jak możliwość pozyskiwania klientów, zwiększenia zasięgu, kreowanie pozytywnego wizerunku czy ekonomicznego reklamowania się.

Jak zainstalować Pixel remarketingu

Instalacja pixela remarketingu na Facebooku jest prosta i poradzi sobie z tym zadaniem zdecydowana większość osób – nawet tych, którzy nie znają się na nowoczesnych technologiach. Aby zainstalować pixel, wystarczy wejść na swoje konto reklamowe na Facebooku i wybrać zakładkę Pixel. Ma on postać kodu html, który umieszcza się na swojej stronie internetowej. Po pobraniu kodu wystarczy go zaimplementować w kodzie strony. Jeśli posiadamy strony obsługiwane przez kreatory witryn, wystarczy wkleić kod w specjalnym miejscu. Kod HTML możemy również przekazać naszej agencji marketingowej, która obsługuje naszą witrynę lub poprosić o pomoc firmę informatyczną. Po zainstalowaniu kodu należy jeszcze przeprowadzić krótką konfigurację na Facebooku i poczekać na potwierdzenie poprawnego uruchomienia pixela. Facebook wtedy zaczyna samodzielnie zbierać dane i nie musimy już przykładać specjalnej uwagi do jego działania.

Jeśli nie radzimy sobie z instalacją pixela, możemy poprosić o pomoc freelancerów lub wykupić taką usługę na rynku. Nawet pomimo zlecenia tego zadania, realizacja nie powinna kosztować dużych sum, gdyż jest to relatywnie łatwe zadanie. Ne rynku wiele firm, agencji i osób, które z pewnością pomogą nam w instalacji pixela.

Emitowanie reklam na FB z pixelem

Emitowanie reklam na Facebooku posiadając już zainstalowany pixel, jest bardzo proste i nie odbiega od standardowego procesu reklamowego. W tym celu wystarczy wejść na nasze konto reklamowe z Facebooka, wybierając w prawym górnym menu opcje – “Utwórz reklamę”. Następnie należy wypełnić wszystkie pola odnośnie celu, harmonogramu, budżetu czy samej reklamy i przejść do ustalania grupy docelowej odbiorców. W niej należy wybrać opcję “grupy niestandardowych odbiorców” i wybrać opcję gotowych list stworzonych przez pixel FB.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here