Prowadzenie profili w mediach społecznościowych obecnie w biznesie jest podstawowym wymogiem. Wiele firm nie do końca jednak wykorzystuje tę możliwość lub nie wie jak prowadzić takie kanały. Social Media mogą dostarczać wielu nowych klientów oraz pomagać w rozwoju marki. Ogromna liczba użytkowników, możliwość zaprezentowania oferty firmy czy systemy reklamowe z targetowaniem na czele to tylko niektóre z wielu korzyści Mediów Społecznościowych. Ich odpowiednie prowadzenie nie jest trudne i wymaga jedynie nieco zaangażowania. Jak zatem prowadzić takie profile? O czym musimy pamiętać? Jak odpowiednio przygotować i prowadzić profil? Odpowiedzi na te pytania oraz przydatne porady przedstawiamy poniżej.

Dlaczego warto mieć profil— który portal wybrać? Facebook, Instagram a może Twitter?

Obecnie posiadanie profilu marki w mediach społecznościowych jest koniecznością, aby dotrzeć do wielu klientów. Użytkownicy spędzają w takich miejscach wiele czasu i z łatwością przy pomocy jednego kliknięcia mogą sprawdzić również i nasz profil. To największy plus tego rozwiązania, gdyż wiele osób nie chce przeglądać odrębnych stron internetowych a woli sprawdzić profil danej marki na swoim ulubionym portalu. Dzięki temu możemy również pozyskać nowych klientów, popularyzować markę czy zająć się sprzedażą produktu.

Gdy chcemy prowadzić ogóły kanał w mediach społecznych, Facebook będzie najlepszym wyborem. To zdecydowanie najpopularniejszy portal społecznościowy, na którym możemy dotrzeć do wielu tysięcy osób. Instagram czy pinterest będą z pewnością przydatne, gdy oferujemy produkty graficzne lub estetyczne. Portale pozwolą zaprezentować dobrze nasze produkty. Jeśli wybrana strategia opiera się na przekazywaniu krótkich informacji np. o promocjach czy ofercie z kolei Twitter może okazać się strzałem w 10.

Dobre wrażenie, zaufanie i jakość — uzupełnij profil

Pierwszym elementem profesjonalnego profilu w mediach społecznościowych jest jego uzupełnienie i odpowiednie przygotowanie. W tym celu warto uzupełnić wszystkie opisy, dane kontaktowe oraz o regularne publikować treści. Gdy spełnimy te wszystkie wymagania nasz profil, będzie postrzegany pozytywnie i profesjonalnie. Odbiorcy znacznie chętniej zaufają firmie prowadzącej taki profil niż marce, która ma tylko częściowo wypełnione dane adresowe czy ostatni post pochodzi sprzed pół roku. Profil w mediach społecznościowych to dobra szansa na zbudowanie pozytywnego wizerunku oraz wzbudzenia zaufania. Warto wykorzystać tę szansę. Tym, co wpływa na dobrą jakość profilu, są również dobrej jakości grafiki. W internecie istnieje wiele stron gdzie można za darmo pobrać wysokiej jakości zdjęcia, infografiki, wykresy itp. z wielu branż do celów komercyjnych.

Content jest najważniejszy!

Tym, co powinien posiadać kanał marki w Social Mediach, jest przede wszystkim content, czyli zawartość. Dawno minęły czasy, gdy sukces odnosiły profile bez konkretnej wiedzy czy informacji. Obecnie konsumenci oraz odbiorcy stawiają wysoko poprzeczkę, jeśli chodzi o ich zadowolenie. Powinniśmy dostarczać aktualnych danych, konkretnych informacji oraz ujmować je w przystępnej formie. Krótkie treściwie komunikaty zdecydowanie pozwolą nam zapunktować u odbiorców. Treść w postaci poradników, ciekawych statystyk czy krótkich postów branżowych może również przyciągać nowych odbiorców. Content marketing możemy wykonywać zatem z dużym powodzeniem również w Social Mediach. Dobrym pomysłem jest systematyczne publikowanie np. raz w tygodniu w poniedziałek branżowych newsów i ciekawostek czy stworzenie darmowego e-booka do pobrania z naszego fanpage-a.

Bądź aktywny!

Duży nacisk przy prowadzeniu mediów społecznościowych marki powinniśmy położyć również na naszą aktywność. Tylko kanały, na których “coś się dzieje” odbiorcy uznają za atrakcyjne. Czasami nawet krótki wpis czy komentarz na aktualne wydarzenia pozwoli poinformować odbiorców, że jesteśmy aktywni. Możemy też dostarczyć im potrzebnych danych np. o promocji czy ofercie. Jeśli klienci marki stwierdzą, że profil w mediach społecznościowych jest pomijany lub rzadko aktualizowany nie będą go odwiedzać.

Angażuj odbiorców

Kolejną dobrą poradą, którą warto wykorzystać to angażowanie fanów w życie marki i profilu. W tym celu warto organizować konkursy — nawet z drobnymi nagrodami, zadawać pytania otwarte, pytać odbiorców o zdanie czy prosić o udostępnienie postów. Użytkownicy, którzy mieli już styczność z naszą firmą lub marką, poczują się docenieni i zauważeni. To z kolei przekładać się będzie na utożsamianie się z marką oraz przywiązywanie się wielu z klientów do niej. Gdy klient będzie miał kilka opcji do wyboru, z dużym prawdopodobieństwem skorzysta z naszej opcji. Jeśli również zauważy, że na naszym profilu będzie mógł brać udział w dyskusji czy wyrazić własne zdanie na temat naszego produktu, chętnie będzie tam wracał. Będziemy mogli wtedy mu zaprezentować np. najnowszą ofertę firmy.

Zwiększ zasięg — reklamuj się

Skuteczny i efektywny kanał w mediach społecznościowych marki to przede wszystkim taki, na którym są odbiorcy i użytkownicy. W tym celu warto reklamować się w wewnętrznych systemach reklamowych np. na Facebooku, Instagramie czy Twitterze. W ten sposób bezpośrednio z danego kanału pozyskamy odbiorców. Reklamując się na konkretnym portalu znacznie łatwiej przekonać osobę, aby weszła na nasz profil w obrębie danego portalu, niż przechodziła na zewnętrzną witrynę. Reklamę warto targetować rozszerzając grupę docelową. W ten sposób pozyskamy różnych odbiorców z różnych grup i zwiększymy zasięg marki. Jeśli jednak nasz kanał nastawiony jest na sprzedaż, warto zawęzić grupę docelową.

Materiały tylko dla odbiorców kanału

Jeśli chcesz, aby Twoi odbiorcy poczuli się na docenieni i traktowali kanał jako ważne miejsce, warto docenić ich obecność w takim miejscu. Jednymi z lepszych sposobów na to jest publikowanie ofert czy promocji jedynie dla fanów danego kanału społecznościowego. Może być to niska cena czy specjalna oferta. Dobrym posunięciem jest również uchylenie rąbka tajemnicy i zaprezentowanie np. działania firmy/marki od kuchni. Nagranie z pracy w biurze, podczas pakowania paczek czy podczas przechadzki po siedzibie firmy sprawi, że klienci otrzymają wyjątkowy i oryginalny prezent. Przełoży się na lepszy odbiór marki, pozwoli zapamiętać nasz sklep i związać się z naszą marką emocjonalnie. Odbiorcy na długo zapamiętają taki materiał, który wzbudzi u nich sporo emocji i mając w przyszłości do wyboru kilka firm, powrócą do naszej.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here