Mały budżet reklamowy w Sieci nie jest problemem, a wręcz daje duże i szerokie możliwości. Większość osób reklamujących się właśnie w internecie dysponuje skromnymi środkami, co nie przeszkadza w pozyskiwaniu nowych klientów i skutecznej reklamie. W cenie kilkudziesięciu złotych możemy dotrzeć do kilkuset — kilku tysięcy odbiorców lub rozpocząć nawet kilka kampanii reklamowych. Z jakich zatem możliwości możemy skorzystać, gdy dysponujemy małym budżetem reklamowym? Który z nich wybrać ? Poniżej prezentujemy kilka ciekawych propozycji, które z pewnością będą pomoce i pozwalą rozpocząć konkretne działania marketingowe bez dużej ilości pieniędzy.

Facebook Ads

Pierwszym sposobem na tanie reklamowanie się w sieci jest Facebook i system reklamowy Facebook Ads. Dzięki niemu możemy publikować na tym portalu społecznościowym reklamy naszego produktu lub marki. Cały proces jest prosty i szybki dzięki specjalnemu kreatorowi reklam. Rachunek wystawiany jest po zakończonej części kampanii – na koniec miesiąca lub po przekroczeniu 80 zł. Aby rozpocząć reklamowanie się w ten sposób, nie wymagane są żadne depozyty czy przedpłaty. Kampanie reklamową możemy przeprowadzić już za kilkanaście — kilkadziesiąt złotych docierając w cenie kilkunastu złotych do kilkuset odbiorców. Koszt kliknięcia reklamy czy jej wyświetlenia jest również konkurencyjny wobec innych serwisów.

Reklama na Fb daje możliwość dokładnego targetowania grupy odbiorców, pozwala wyświetlać reklamę zarówno w różnych miejsc na FB czy Instagramie oraz oferuje różne formy. Dzięki temu możemy stworzyć reklamę graficzną, pokaz zdjęć, materiał video czy typowy post. Reklama na FB jest odbierana pozytywnie, gdyż nie ma nachalnej formy i ma postać typowych materiałów dla serwisu.

Viral Marketing

Kolejnym sposobem na reklamowanie się z niskim budżetem jest stworzenie materiału Wiralnego, czyli tzw. wirusowego. Polega to na stworzeniu intrygującej, ciekawej czy wręcz szokującej treści i “wypuszczeniu” jej do sieci. Reklama taka nie jest otwarta reklamą firmy czy produktu a przedstawia daną sytuację np. próbę bicia rekordu ustawienia wieży z kubków danej marki. Mogą być w niej zawarte przedmioty czy artykuły firmy, które reklamujemy, ale nie powinno być one motywem przewodnim. Siłą marketingu wirusowego jest przyciągnięcie klienta intrygującą treścią, którą zapamięta i utożsami z naszą marką. Największym plusem, który sprawia, że Viral marketing jest przystępny cenowo — jest model dystrybucji.

Viral marketing rozprzestrzeniać się powinien sam. Jeśli materiał jest ciekawy, użytkownicy polecają go sobie między sobą i przekazują swoim znajomym. Oprócz kosztów stworzenia materiału nie musimy płacić za dystrybucję, która jest bardzo kosztowna. Materiały takie mają najczęściej formę stylizowanych na amatorskie klipy, więc możemy do jego wykonania użyć np. telefonu i znajomych w roli aktorów.

Influencer Marketing

Gdy dysponujemy ograniczonym budżetem reklamowym, warto zwrócić swoją uwagę w stronę Influencer Marketingu. Polega on na polecaniu produktów przez znane osoby czy liderów w danej branży za wynagrodzenie. Trend ten rozwija się bardzo szybko, dzięki czemu w internecie istnieje sporo portali łączących wydawców z influencerami. Możemy na nich znaleźć wiele kanałów dystrybucji takich jak Facebook, Instagram, YouTube, Twitter, Twitch czy blogi. Znajdziemy również spory wybór odnośnie samych influencerów oraz grona ich fanów — od kilkuset nawet do kilkuset tysięcy. Rejestracja i wybór danej oferty jest bardzo prosty. Wystarczy filtrować danych influencerów względem kanału, na jakim działają, ilość fanów czy tematyki. Następnie wystarczy złożyć zamówienie i nawiązać współpracę.

Influencer tworzy dany materiał, w którym ujmuje nasz produkt lub ofertę marki, prezentuje go i zachęca do skorzystania z naszej usługi. Sposób ten jest bardzo korzystny, gdyż wiele osób z pewnością zasugeruje się zdaniem swojego idola. Ceny rozpoczynają się już od kilku — kilkunastu złotych za promocję u influencera z kilkuset odbiorcami. Jest to dobry sposób, aby z małym budżetem zareklamować się w grupie tematycznej z naszej branży i pozyskać pierwszych klientów.

Marketing szeptany

Jeśli nie posiadamy środków na promocję lub mamy bardzo mały budżet, możemy samodzielnie wykonać marketing szeptany. Polega on na dodawaniu wpisów wraz z poleceniem naszej marki na forach czy blogach. Mają one nienachalny charakter i posiadają często również link do naszej oferty czy witryny. Wpisy to najczęściej kilkuzdaniowe notki. Możemy tworzyć je samodzielnie lub zamówić w agencji marketingowej. Cena za publikację jednego wpisu rozpoczyna się już od ok. 1 zł. Marketing szeptany jest również dobrym pomysłem, jeśli zaczynamy dopiero swoją działalność. Gdy nie mamy wielu środków na reklamę, możemy samodzielnie dodawać takie wpisy. Pozwoli to wielu osobom dowiedzieć się o naszej marce i skorzystać z naszej promocji.

Real-time Marketing

Bardzo ciekawym rozwiązaniem, które również możemy wdrożyć bez dużego budżetu reklamowego to Real-time marketing. Jest to rodzaj marketingu, który opiera się na aktualnych wydarzeniach. Według tej taktyki, gdy zaistnieje jakaś charakterystyczna sytuacja czy trend np. słynna pomyłka w wywiadzie, czy trend PokemonGo, powinniśmy wykorzystać je i nawiązać do nich w poście, czy reklamie — np. viral marketingowej. Tworzenie takiego materiału nie jest trudne — może to być zwykła grafika zlecona freelancerowi lub promocja oferowana klientom. Jeśli z okazji strzelenia 3 goli przez Roberta Lewandowskiego oferujemy 3 produkty w cenie 2, odbiorcy będą rozprzestrzeniać wirusowo między sobą reklamę i będą do niej pozytywnie nastawieni. Stanie się tak dzięki oryginalnemu podejściu i powiązaniu sytuacji z naszą reklamą. Wiele osób z pewnością doceni takie połączenie, uzna za zabawne i atrakcyjne co przyniesie sporo korzyści. Marketing czasu rzeczywistego wykorzystuje wiele największych firm takich jak np. Ikea, oferująca promocje jedynie przez 9 minut z okazji strzelenia 5 bramek przez naszego napastnika w 9 minut czy KFC tworząca plakat Udka i stripsa w roli Lorda Vadera i Luke’a z Gwiezdnych Wojen.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here