Reklama na Facebooku to zdecydowanie jedna z najpopularniejszych form reklamowania się w internecie. Ten portal społecznościowy posiada miliony użytkowników na całym świecie, co daje bardzo duże pole do popisu i możliwości pozyskania wielu klientów. Facebook daje też możliwości targetowania, prostego uruchomienia kampanii reklamowej czy dużą skuteczność, dlatego warto reklamować swoje produkty i usługi właśnie na nim. Sam system reklamowy Facebook Ads jest prosty w obsłudze, a uruchomienie swojej pierwszej kampanii jest możliwe nawet w 15 minut. Poniżej prezentujemy jak to zrobić, opisujemy poszczególne sekcje i podpowiadamy jak szybko i bezproblemowo uruchomić swoją pierwszą kampanię reklamową na FB.

Czym jest Facebook Ads?

Facebook Ads to system reklamowy, który umożliwia tworzenie reklam na Facebooku i Instagramie. Jest on dostępny dla wszystkich. Sam kreator jest darmowy a stworzenie reklamy bardzo proste. Reklamując się na Facebooku mamy możliwość określenia czy ma być to reklama graficzna, pokaz slajdów lub materiał video, a także umiejscowienia reklamy i wyboru również Instagrama. Facebook po określeniu celu kampanii i grupy docelowej wyświetla naszą reklamę swoim użytkownikom. Ma ona charakter typowy dla standardowych materiałów Facebooka, dzięki czemu reklama jest pozytywnie odbierana, a niektórzy użytkownicy nie odróżniają je od zwykłych materiałów. Głównym systemem rozliczeń jest płatność za wyświetlenia reklamy, choć istnieje możliwość płatności za klik w reklamę. Taki system jest możliwy po wydaniu równowartości 10 dolarów i tylko przy niektórych celach reklamowych. Opłaty pobierane są po przekroczeniu pewnej sumy — ok. 100 zł lub na koniec każdego miesiąca. Zapłacić za reklamę możemy PayPal-em lub karta kredytową co jest bardzo komfortowym rozwiązaniem. Reklamę możemy również przerwać lub edytować w każdej chwili trwania kampanii reklamowej. Opcja ta będzie bardzo korzystne i pomocne.

Kampania

Aby uruchomić swoją pierwszą kampanię należy, będąc na facebooku przejść do prawego górnego menu i wybrać opcję “Stwórz reklamy”. Jesteśmy wtedy przenoszeni do managera reklam i możemy rozpocząć tworzenie naszej kampanii reklamowej. Pierwszą zakładką jest sekcja “Kampania”. W tym miejscu dokonujemy wyboru celu reklamowego, jaki chcemy osiągnąć. Do wyboru mamy ich kilkanaście. Należą do nich m. in. ruch, rozpoznawalność marki, wyświetlenia filmu, pozyskiwanej kontaktów czy wiadomości. W zależności od wyboru konkretnego celu w dalszej części będziemy mieli odpowiednio inne opcje do wyboru. Ważnym czynnikiem jest również fakt, iż Facebook wyświetlać będzie naszą reklamę osobom, które chętnie oglądają filmy lub przechodzą na zewnętrzne strony. Dopasowanie celu, jaki chcemy osiągnąć, jest zatem bardzo ważne. Cele te podzielone są na 3 główne kategorie – zwiększanie świadomości marki, wywołanie konkretnego zachowania u odbiorców i sprzedaż.

Zestaw Reklam

Drugą sekcją w managerze reklam podczas tworzenia kampanii jest zakładka “Zestaw Reklam”. Dotyczy ona ogólnych ustawień całej kampanii. W tym miejscu określamy grupę odbiorców. Targetowanie jest niezwykle ważne, bo dzięki niemu możemy wybrać grupę ludzi, którzy zobaczą naszą reklamę. Dzięki temu sprzedaż produktu czy usługi może być dużo prostsza niż przy wyświetleniu reklamy przypadkowym osobom. Warto zatem określić swojego idealnego kandydata. Im bardziej będziemy zawężać profil i go precyzować, tym większa szansa na pozyskanie klienta z takiej grupy. Jeśli sprzedajemy męskie koszule, warto określić przedział wiekowy między 20 a 50 lat, zainteresowania modą oraz np. zakupami. Warto wybierać mężczyzn z dużych, miast którzy lubią również np. teatr. Działanie takie sprawi, że reklama będzie wyświetlana tylko takim osobom, a wielu z nich będzie zainteresowanych kupnem naszych produktów. Gdy zależy nam na zwiększaniu zasięgu marki i rozpoznawalności powinniśmy rozszerzać targetowanie. Określenie jedynie lokalizacji, języka czy przedziału wiekowego sprawia, że wiele osób z różnych grup społecznych, dowie się o naszej marce, a my staniemy się bardziej rozpoznawalni.

W tej sekcji ustawiamy również harmonogram emisji reklamy. Możemy określić konkretny przedział czasowy i zaplanować kampanię lub uruchomić ją od razu. Ważnym elementem jest również budżet. W tym miejscu określamy, ile przeznaczamy środków na całą kampanię oraz czy np. budżet ma być rozdysponowany równo w każdym dniu. Możemy również wybrać “najniższy koszt wyświetlenia reklamy” co spowoduje, że uzyskamy najwięcej wejść za daną stawkę w zamian za brak gwarancji wykorzystania całego budżetu.

Ostatni element, nad którym musimy się zastanowić to miejsce wyświetlania reklamy na portalu. Do wyboru mamy serwisy Facebook i Instagram oraz miejsca takie jak messenger, panel boczny, aktualności czy artykuły ekspresowe. Warto przetestować kilka opcji i wybrać tę najlepszą dla naszej reklamy nie pozostawiając wyboru tego parametru automatowi.

Reklama

Ostatnią zakładką, z jaką mamy do czynienia, jest “Reklama”. W tym miejscu dokonujemy konfiguracji samej reklamy oraz ustawienia jej działania. Przed przystąpieniem do tworzenia kampanii reklamowej warto przygotować wszystkie materiały, aby móc skupić się na managerze reklam, a nie szukaniu zdjęć czy wideo na komputerze. Podczas ostatniej czynności określamy tytuł reklamy, opisy, linki czy formy samej reklamy. Do wyboru mamy m. in. reklamę graficzną jako zdjęcie — post, film video czy pokaz slajdów. Przydatnym narzędziem jest również podgląd reklamy, który pokazuje nam, jak reklama będzie wyglądała wyświetlana użytkownikom. Warto skorzystać z tej opcji i sprawdzić, czy nasze ustawienia są estetyczne oraz czytelne. Podgląd pokazuje reklamę w wielu wersjach np. aktualności czy jako mobilną wersję reklamy w messengerze. W tym miejscu możemy również skonfigurować również samego messengera. Możemy np. ustawić robota, który będzie witał poszczególnych gości i prezentował automatyczne odpowiedzi na najpopularniejsze pytania — tak, abyśmy sami nie musieli pisać danej wiadomości wielokrotnie.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here