Możliwość dotarcia do milionów odbiorców z całego świata brzmi bardzo zachęcająco. Nie można więc dziwić się temu, że tak wielu muzyków próbuje swoje szczęścia w internecie. Co więcej, większość z nich nie ma innego wyjścia. Wynika to z sytuacji panującej na rynku, a także sposobu, w jakim obecnie konsumuje się muzykę.

Zdecydowanie najwięcej odbiorców zbierają wokół siebie serwisy streamingowe, między innymi takie jak Spotify i Tidal. To właśnie one zapewniają dostęp do ogromnej bazy utworów za niewielką cenę (lub za darmo). Dla artystów stanowią one szansę na dotarcie do nowych fanów, a także na podtrzymywanie stałego kontaktu z tymi obecnymi.

Promowanie muzyki przy użyciu tego typu kanałów nie jest jednak proste. Choć w sieci często można przeczytać historie osób, które w dość krótkim czasie wybiły się w internecie, znacznie więcej jest takich, które nie były w stanie wykorzystać swojej szansy. Gdzie więc tkwi problem? Przede wszystkim w bardzo szerokie konkurencji, ale też w specyfice działania tego typu serwisów.

Jak promować twórczość w streamingach?

Ważnym narzędziem służącym do pozyskiwania odbiorców są playlisty, przygotowywane przez algorytmy lub ich właścicieli, który biorą pod uwagę szereg ważnych kryteriów. Jeśli utwór znajdzie się na niej, istnieje duża szansa na to, że odtworzy go spora grupa osób.

Żeby skorzystać z takich okazji, konieczne jest właściwe pozycjonowanie twórczości, jak również jej aktywne promowanie. Nie tylko poprzez właściwe zarządzanie własnym profilem w serwisach streamingowych, ale też robienie użytku z nawiązanych kontaktów. Dzięki nim cały proces może okazać się znacznie łatwiejszy.

Do tego wszystkiego dochodzą działania marketingowe prowadzone w innych kanałach. Ich celem będzie znaczny wzrost znaczenia konkretnego zespołu, jak również budowa silnej pozycji na rynku. Mając na uwadze to, jak skomplikowany jest to proces i jak wiele czynników ma znaczenie, warto w odpowiednim momencie zadbać o współpracę z profesjonalistami. Będą to podmioty specjalizujące się w promowaniu muzyki. Czymś takim może być digital distributor – agregatory treści cyfrowych, skupiające się na dystrybucji treści w serwisach streamingowych, a także na kontaktach z wytwórniami, stacjami radiowymi czy też właścicielami playlist.

Co ważne, tego typu podmioty tworzą doświadczeni specjaliści, którzy doskonale znają się na rynku i na swojej pracy. Swoje umiejętności wykorzystują do tego, aby pomóc zespołom i pojedynczym artystom zaistnieć w internecie.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here