W XX wieku szkoła przeżywała wiele zmian, w tym rewolucję technologiczną i społeczną. Wprowadzenie masowej edukacji spowodowało wzrost liczby uczniów i nauczycieli oraz rozwój różnych metod nauczania. Szkoły stały się bardziej scentralizowane, a kształcenie było oparte głównie na programach narodowych. Wiele z tych trendów wpłynęło również na dzisiejszy system edukacyjny we współczesnym świecie.

Metody nauczania w szkole w 20 wieku

W 20 wieku szkoły wyglądały zupełnie inaczej niż dzisiaj. Metody nauczania były bardziej tradycyjne i skupiały się na pamięciowaniu faktów, a nie na rozwijaniu kreatywności uczniów.

Najważniejszym narzędziem edukacyjnym w tamtych czasach był podręcznik. Uczniowie otrzymywali je od szkoły lub musieli samodzielnie kupić odpowiednie egzemplarze. Książki te zawierało podstawowe informacje z każdego przedmiotu, takie jak matematyka czy historia.

Nauczyciele skupiali się głównie na przekazywaniu wiedzy za pomocą prezentacji ustnych oraz notatek prowadzących do pytań testowych z końcowej oceny semestralnej bądź końcoworocznej klasyfikacji naukowej ucznia.

Podczas zajęć dzieci siedziała przy ławkach ustawionych w rzędzie i słuchała wykładu prowadzonego przez lektora – najczęściej właśnie przez tego jednego samego całe lata swojej nauki szkolnej!

Metody te sprawdzałem się dobrze dla osób mających zdolności zapamietywania duże ilości materiału bez większych trudności – jednak stwarza to pewną barierę dla tych mniej uzdolnionych intelektualnie lub po prostu potrzebujący różnorodność metod uczenia sie

Innym popularnym sposobem nauczania w tamtych czasach był stosowanie kartkówki. Nauczyciel zadawał uczniom pytanie, a ci musieli odpowiedzieć bez korzystania z podręcznika czy notatek. Była to metoda służąca do oceny, jak dobrze uczeń zapamiętał dane informacje.

W szkołach podstawowych i średnich nauka odbywała się głównie przez pamięciowe przyswajanie treści z książek oraz ćwiczenia wykonywanie indywidualnie lub grupowo – tak zwane „kartkówki” były nieodłącznym elementem każdego dnia lekcji.

Istotną rolą dla edukacji młodzieży było również kształcenie umiejętności manualnych poprzez zajęcia praktyczne np: robienie prac rękodzielnictwa bądź stawiania pierwszych kroków w laboratorium chemicznym

Jednakże należy pamietać o tym że pomimo braku współpracy między studentami i fokusowania sie jedynie na nauce faktów , wiele osób zdobyło bardzo cenne kompetencje dzięki swojemu podejsciu do pracy intelektualnej

Podsumowując, szkoły w XX wieku skupiały się głównie na tradycyjnych metodach dydaktycznych opartych o zaprzestanym już modelu pedagogiki wg którym najistotniejsza jest ilość informacji którą uczeń potrafi sobie przypomnieć – choć czasem w podejściu tej szukano również młodych talentów i umiejętności manualnych. Dziś, z pewnością wiele się zmieniło na lepsze dzięki wprowadzeniu bardziej nowoczesnych metod edukacyjnych oraz indywidualizacji procesu nauki uwzględniającej różnorodność stylów uczenia sie uczniów.

Wezwanie do działania: Zapoznaj się z historią szkolnictwa w 20 wieku i dowiedz się, jak wyglądała szkoła w tamtych czasach. Możesz znaleźć więcej informacji na stronie https://www.hostowisko.pl/.
Link tagu HTML: Kliknij tutaj

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here